dimarts, 13 de novembre del 2012

Què és la comunicació audiovisual i digital - COED 10



"UN BON COMUNICADOR SAP PARLAR I ESCOLTAR, amb criteri sense influenciar al receptor d'allò que rep"


VIDEO
Després de veure un vídeo sobre la comunicació audiovisual i digital us exposo les conclusions que n'he extret i el que he après sobre el tema.

La imatge és un codi més universal. Tot i que hi han coses que  a primera vista no veiem, depèn de com s’enfoca de la càmera o la llum que s'utilitza ens pot canviar molt el punt de vista i influenciar-nos d'una manera o d'una altre.
És necessari un aprenentatge d'allò que veiem per saber-ho interpretar i que no ens enganyin. Perquè no sempre mostren la realitat.

És important mitjanant l'escola educar tant a nens i famílies per a ser bona audiència.
La importància del mitjans de comunicació són molt influenciables, ja que la majoria de coses que els nens prenen prové de la televisió, per tant es important fer consciència amb el respecte amb el que han de treballar aquests.
Les imatges són complementaries al text o al que diu la mestra. la lògica digital o audiovisual és necessària que vagi acompanyada amb una reflexió lògica o ensenyança pedagògica (cosa que no esta vista per part Educativa i que s'hauria de canviar)

Com integrar els mitjans en l'escola tradicional?

  • Fent una alfabetització digital i audiovisual (essència de la matèria).
  • Desenvolupar una pedagogia respecte els diversos camps.
  • Començar a treballar-ho tot poc a poc i de la forma més correcte possible.
  • L'autodidactisme no és suficient, ja que ens permet avançar però amb límits.
  • Fer un nou procés d'educació.


Reflexió i conclusions extretes a classe

Ens em de posar en la pell del espectador, és a dir, en la posició d'escoltar, on la nostre missió és la comprensió, reelaboració i reeconstrucció del missatge que reben. El missatge està compost per molts imputs.

-El procés té varies fases, la primera d'aquestes és "Els coneixement previs del receptor" allò que rep amb el que n'extrec, la imatge que en prenc de tot allò. Del missatge que emet l'emissor al receptor i aquest hi acaba de posar sentit.
El missatge és més complex si aquest és audiovisual, ja que es transmet de manera auditiva, escrita i visual. Per tant el receptor necessita està més alerta que no pas amb un text, ja que el número d'inputs en aquest últim cas és menor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada