divendres, 21 de setembre del 2012

Diferents punts de vista - Llengua i llenguatge - COED 2

1.Autoretrat

Cada alumne vam portar un retrat nostre, un cop a classe vam haver de descriure el procés de selecció d'aquella foto, el perquè la vam escollir, quines vam descartar, i quina va ser la decisió final i perquè. Ens vam adonar de que la majoria de fotografies deien molt de nosaltres o relaxaven allò propi de cada un. I molt important, que una sola imatge podia dir moltes coses, però principalment depenent de la persona que la mirava extreia una conclusió o una altre. És a dir,  cada persona por tenir diversos punts de vista d'una mateixa cosa depenent l'experiència viscuda, el entorn en el que està, les seves vivències, el seu desenvolupament, tot influïa alhora de desxifrar una imatge.

Aquest és un autoretrat de Van Gogh:

Imatge de deflam extreta de Flickr



2. Article sobre J. Tusón

 Després de llegir aquest article puc destacar frases com:

-Llenguatge: L'humà té com a facultat innata un medi d'expressió i comunicació. El llenguatge s'organitza en diversos nivells i a més a més comporta la creativitat. Només nosaltres posseïm el instrument que ens permet l'expressió verbal.

-Amb la llengua organitzem el nostre entorn, permet entendre'ns els uns als altres. Amb el llenguatge reduïm i ordenem les percepcions de l'entorn. 

- Gràcies al llenguatge som capaços de pensar, i això permet el discurs abstracte a diferents nivells. El llenguatge és el suport bàsic de la memòria.

-La llengua té un paper fonamental en la identitat de la persona. 

-Emetre un missatge no vol dir sempre transmetre informació cap a una altre persona, pot ser simplement una manifestació de l'estat d'ànim.

-El llenguatge permet l'autoexpresió.

Reflexió i Conclusió: Què he après?

Llenguatge

  • El llenguatge és omnipresent i universal, fins i tot en somnis està present i tot humà ho desenvolupa.
  • Durant el primer any d'edat el nen s'activa mentalment i aprenen les llengües i a partir de l'any i mig s'especialitzen en la llengua o llengües de l'entorn.

Llengua

  • La concreció del llenguatge: sistema de signes i símbols orals, propi d'un grup social.
  • La llengua està organitzada en diversos nivells gramaticals: Pragmàtic(discurs o text), el semàntic (oració o paraula), sintàctic (sintagma), el morfològic (morfema) i el fonètic (fonema o so).
  • La competència comunicativa és tot el conjunt d'aquelles característiques que necessitem a part de la llengua per comunicar-nos correctament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada