Després de llegir: "12 PROPOSTES
D’ÚS CREATIU I MULTIMEDIAL DEL PROGRAMA POWERPOINT" n'he extret
aquestes conclusions:
- S'ha detectat
un problema respecte l'ús del power point, es va canviar l'ús de transparències
per un programa que s'utilitza gairebé pel mateix.
-L'ús del power
point s'estructura de forma magistral(transmetre coneixements) i de manera
creativa.
- L'ús tradicionals
té aspecte positius com: serveix de guia per l'alumne, es
poden incorporar imatges, creació d'esquemes amb informació més clara, inserció
de molts elements multimedials, facilitat en prendre apunts i possible
utilització de gama de colors per a ser més clars.
- Aspectes
negatius: Massa informació, l'orador llegeix sense explicar, colors sense
utilitat, abús d'elements multimedials, molts efectes que captin aquests més
l'atenció que no pas la informació, creació del doble discurs (l'orador parla i
l'oient llegeix).
Com podem
utilitzar correctament el power point?
-Provocant
interacció
-Elements
audiovisuals: expressió i treball de les emocions ( molt important, ja que
ajuda a comprendre millor l'informació).
-Facilita la
creació i l'aprenentatge cooperatiu.
-Presentacions
estructurades: síntesi i reflexió.
IDEES: Propostes
de com utilitzar el power point en un futur com a mestre:
- Podem
utilitzar una diapositiva per a realitzar preguntes i en aquesta crear uns
enllaços amb les respostes correctes.
- Amb els errors
també s'aprèn, podem cometre errors de manera intencionada i que els alumnes
l'hagin de trobar.
- Utilitzar el
power point com a pissarra, i construir-lo entre tots.
- Utilitzar
animacions, clicar una imatge i que n'aparegui una altre.
- Quan posem
texts llarg que siguin perquè els oients el llegeixin.
- Fer anàlisis
d'algun text mitjançant el power point, exemple: d'un poema.
Us deixo un link
que he trobat interessant sobre una guia d'aprenentatge sobre els power point:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada